Słoiczki na zioła ozdobione metodą decoupage

W ostatnim czasie brakowało mi pojemniczków na zioła, które zebrałam w ogrodzie jesienią. Mogłam oczywiście kupić jakieś gotowe, ja jednak postanowiłam przygotować swoje.
Do tego celu wybrałam cztery słoiczki po musztardzie w ciekawym kształcie. Umyte i zabezpieczone w taśmą malarską na początku pomalowałam je białą farbą za pomocą gąbki. Aby uzyskać równomierne pokrycie, nałożyłam w odstępach na wysychanie, dwie warstwy farby.
W kolejnym kroku wybrałam motywy z serwetek, które później metodą decoupage naniosłam na słoiczki. 
Mniejsze słoiczki ozdobiłam motywem łąki. Tutaj przykleiłam cały pasek wokół szkła. Nie było to łatwe zadanie, ponieważ utrudniał je ciekawy kształt weka, ale udało się:) Żeby ułatwić sobie dopasowanie do kształtu, nacięłam paseczki z jednej i drugiej strony.
Większe słoiczki udekorowałam motywem róż. Tu nie było większych trudności, choć serwetkę również delikatnie ponacinałam, aby znowu dopasować się lepiej do kształtu twista.
 
A oto uzyskany efekt:
Jednak to nie ostateczna kompozycja. Zostały jeszcze nakrętki. Ja wymieniłam je na nowe w kolorze złota. Nie chciałam ich malować, jednak nie do końca zadowalał mnie wynik. Dlatego też wycięłam z lnu kółeczka, które obszyłam na maszynie i za ich pomocą i zielonej wstążki dopięłam wszystko na ostatni guzik. Zobaczcie jak mi to wyszło:)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ogrodowe lampiony

Jak uszyć letnią spódnicę ze spodni?